EPA ve DHA omega-3’lerin en yaygın kaynakları soğuk su yağlı balıklar ve omega-3 takviyeleridir. Balıkların orijinal omega-3 kaynakları olduğu yaygın bir yanılgıdır. Balıkları EPA ve DHA açısından zengin yapan aslında balık yemi zincirindeki mikroalglerdir.

Balık sevmiyorsanız veya yememeyi tercih ediyorsanız, piyasada balık, kril ve vejeteryan deniz yosunlarından yapılan omega-3 takviyeleri bulunmaktadır. Diyetinize kalp-sağlıklı omega-3 eklemeyi daha da kolaylaştırmak için artık EPA ve DHA ile güçlendirilmiş yiyecek ve içecekler var. EPA ve DHA eklenmiş ürünler için yerel süpermarketinizin süt ürünleri, ekmek ve meyve suyu reyonlarına bakın.

Sağlıklı bir yaşam tarzının bir parçası olarak, omega-3 bakımından zengin balıklar, omega-3 takviyeleri ve EPA ve DHA ile formüle edilmiş yiyecek ve içecekler, sağlıklı kan basıncını korumanıza, sağlıklı trigliserit düzeylerini desteklemenize ve kalp hastalığı riskinizi yönetmenize yardımcı olabilir.